2010-05-24
 18:59:28

"Har du cigg?"

Det finns en sak som stör mig, som jag är med om varje dag .. Folk som frågar efter cigg ! Jag ser det som såhär att ifall man har valt att vara rökare så ska man ha råd till det också eller sluta ! Jag har börjat med att sluta ge ut cigg. Spelar ingen roll vem som frågar så säger jag "Nej, jag har inte råd att betala för din rökning" Det är ju sant. Jag slösar ju på mina egna pengar om jag ska ge ut cigg..

Som förra veckan eller något kom en tjej fram till mig i Angered och sa "Har du cigg på dig" .. Jag menar, vem fan är hon? Vill hon ha cigg så kan hon iallafall fråga vänligt och inte fråga som om jag känt henne hela mitt liv. Men jag sa direkt nej även om jag höll ciggarett pakatet i handen. Det handlar inte om att vara snål, utan det handlar om pengar. Ger man ut cigg hela tiden så måste man sedan köpa ett nytt paket mycket oftare och det är inte billigt att röka.

Så om ni ser mig, fråga inte om cigg, ni vet redan vad svaret är :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: